Bedste kvalitet i behandlingen
Kvalitet er Aleris varemærke. Det er her, vi gør en forskel.
&width=188&height=188&quality=70)
Bedste kvalitet i behandlingen
Kvalitet er Aleris varemærke. Det er her, vi gør en forskel.
&width=188&height=188&quality=70)
Kvalitet tager udgangspunkt i patientens oplevelse
Kvalitet er en naturlig del af den daglige drift på alle Aleris hospitaler, og indgår i alle aspekter af patientbehandlingen.
Aleris arbejder hver dag på, at vores patienter oplever den bedst tænkelige undersøgelse og behandling. Vi tager altid udgangspunkt patientens oplevelse af behandlingsforløbet, og vi gør altid vores bedste for at imødekomme de forventninger, som patienten har til professionel service og den bedst tænkelige håndtering af det problem, som vi skal hjælpe med.
Vores målsætning er at have de mest tilfredse patienter, og at patienterne oplever en høj grad af medinddragelse og veltilrettelagte forløb.
Ensartet og høj kvalitet
Arbejdet med kvalitet er forankret i Aleris ledelse og de lokale kvalitetsudvalg, hvor vi hver dag følger kvaliteten i vores forløb. Den faglige kvalitet sikres bl.a. gennem vores 28 lægeråd, hvor vores specialister tilrettelægger behandlingerne, så vores patienter får den samme behandling, efter højeste standarder, på alle hospitalerne.
Som patient på Aleris vil man kunne opleve at blive stillet spørgsmål til forløbet, hvis man har givet tilsagn. Vi er meget fokuserede på at sikre, at vores patienter oplever god effekt af behandlingen med færrest mulige bivirkninger. Aleris læger deltager også i forskning.
Kvalitet tager udgangspunkt i patientens oplevelse
Kvalitet er en naturlig del af den daglige drift på alle Aleris hospitaler, og indgår i alle aspekter af patientbehandlingen.
Aleris arbejder hver dag på, at vores patienter oplever den bedst tænkelige undersøgelse og behandling. Vi tager altid udgangspunkt patientens oplevelse af behandlingsforløbet, og vi gør altid vores bedste for at imødekomme de forventninger, som patienten har til professionel service og den bedst tænkelige håndtering af det problem, som vi skal hjælpe med.
Vores målsætning er at have de mest tilfredse patienter, og at patienterne oplever en høj grad af medinddragelse og veltilrettelagte forløb.
Ensartet og høj kvalitet
Arbejdet med kvalitet er forankret i Aleris ledelse og de lokale kvalitetsudvalg, hvor vi hver dag følger kvaliteten i vores forløb. Den faglige kvalitet sikres bl.a. gennem vores 28 lægeråd, hvor vores specialister tilrettelægger behandlingerne, så vores patienter får den samme behandling, efter højeste standarder, på alle hospitalerne.
Som patient på Aleris vil man kunne opleve at blive stillet spørgsmål til forløbet, hvis man har givet tilsagn. Vi er meget fokuserede på at sikre, at vores patienter oplever god effekt af behandlingen med færrest mulige bivirkninger. Aleris læger deltager også i forskning.
I sikre hænder på Aleris
På Aleris er patienternes sikkerhed altid i højsæde, og intet er overladt til tilfældighederne. Det gælder både på det udstyrsmæssige som på det faglige område, men også beredskabet gennemgås med faste intervaller.
I sikre hænder på Aleris
På Aleris er patienternes sikkerhed altid i højsæde, og intet er overladt til tilfældighederne. Det gælder både på det udstyrsmæssige som på det faglige område, men også beredskabet gennemgås med faste intervaller.
Bedøvelse og smertebehandling
På alle hospitalerne har vi en moderne anæstesiafdeling, der med de nyeste teknikker skaber sikre og trygge rammer. Du møder altid en anæstesilæge inden operationen, og i fællesskab finder I frem til den bedste bedøvelse og smertebehandling for dig.
Overvågning af operationspatienter
I forbindelse med bedøvelse og operation, overvåges vores patienter altid af erfarne specialuddannede sygeplejersker. Alt udstyr og indretning lever fuldt ud op til de gældende standarder for overvågning af operationspatienter.
Vagtlæge og sygeplejerskeberedskab
Efter operationen har vi en sygeplejerske og anæstesilæge i døgnvagt. Det giver optimal sikkerhed døgnet rundt og sikrer hurtig lægehjælp ved akutte problemer og optimal smertebehandling døgnet rundt – hele året.
Værd at vide
Høje standarder
Høje standarder
Aleris Hospitaler arbejde med udgangspunkt branchestanderne udviklet af Sundhed Danmark.
Se branchestandarderne her
Vi er desuden underlagt en række tilsyn for at sikre, at vores kvalitet og retningslinjer og procedurer lever op til gældende lovgivning og god faglig praksis.
Kliniske databaser
Kliniske databaser
Kliniske databaser
I Aleris vægter vi arbejdet med udvikling af kvaliteten i vores behandlinger højt. Aleris indrapporterer til alle relevante kliniske databaser (se listen nedenfor). I forhold til alle databaser, henvises til de offentlige Kvalitetsrapporter fra Sundhedsvæsenets Kvalitetsinstitut: https://www.sundk.dk/kliniske-kvalitetsdatabaser/
Vi indberetter til 16 kliniske databaser
DAD | Dansk Anæstesi Database |
DHDB | Dansk Hernie DataBase |
DHR | Dansk Hoftealloplastik Register |
DKR | Dansk Knæalloplastik Register |
DKRR | Dansk Korsbånds Rekonstruktions Register |
DSR | Dansk Skulderalloplastik Register |
DUGABASE | Dansk Urogynækologisk Database |
DanAbla | Dansk Ablations Database |
DARD | Dansk Ryg database |
DFR | Databasen for Behandling af Svær Overvægt |
DHHD | Dansk Hysterektomi og Hysteroskopi Database |
ADHD | ADHD-databasen |
Depression | Dansk depressionsdatabase |
DaBlaCa | Dansk blærecancer database |
DHR | Dansk Hjerte Register |
Danespine |
I Aleris vurderer vi i vores kvalitetsorganisation løbende data og resultater fra databaserne, og vi indgår også i nationale drøftelser af resultater og udvikling. Dette sikrer høj kvalitet på alle behandlingsområder.
Evt. spørgsmål vedrørende kliniske databaser bedes rettet til den lægefaglige direktør på mail: soren.lunde@aleris.dk
God hygiejne forebygger infektioner
God hygiejne forebygger infektioner
På Aleris er hygiejnen i fokus, idet en høj hygiejnestandard er med til at forebygge komplikationer i forbindelse med operationer.
Uddannet i korrekt hygiejne
Du kan altid være sikker på, at du bliver behandlet af personale, der er uddannet i korrekt hygiejne. Det gælder både den vigtige håndhygiejne, men også i omgangen med de apparater og instrumenter, der bliver anvendt til din operation eller undersøgelse.
Sterilcentral sikrer høj hygiejne
Aleris har på alle sine hospitaler en stor moderne sterilcentral, der sikrer korrekt rengøring og efterfølgende håndtering af sterile instrumenter og udstyr efter de højeste standarder.
Aleris kontrollerer hygiejnen
Aleris har tilknyttet en ekstern hygiejnesygeplejerske, som i tæt samarbejde med de hygiejneansvarlige på hver lokation sikrer, at hygiejnestandarden lever op til kravene i de Nationale Infektionshygiejniske Retningslinjer.
Der arbejdes løbende med monitorering, udvikling og implementering af hygiejniske retningslinjer og procedurer. Dette bidrager til at opretholde et rent og sikkert hospitalsmiljø, der lever op til de gældende nationale standarder.
Rengøring efter bedste standarder
Rengøring efter bedste standarder
Når du er indlagt på Aleris, kan du føle dig tryg ved, at rengøringen lever op til de højeste standarder. Vi stiller store krav til rengøring, da det er en af de vigtigste faktorer for at forebygge infektioner.
For os handler god rengøring ikke kun om rene og indbydende lokaler – det betyder også, at hele hospitalet bliver rengjort efter den højeste danske sygehusstandard. Operationsstuerne rengøres grundigt før hver operation, og de områder, hvor du opholder dig efter indgrebet, bliver rengjort efter samme høje standard.
Kontrolleret og certificeret rengøring
Aleris’ rengøring kontrolleres på samme måde som på offentlige sygehuse. Vi følger Dansk Standards infektionshygiejniske krav og sikrer løbende kvalitetskontrol af rengøringen.
Rengøringsservicen er underlagt følgende standarder:
DS 2451-2, DS 2451-8 og DS 2451-10 (infektionshygiejniske krav)
DS/INSTA 800:2011 (standard for rengøringskvalitet)
Der udføres regelmæssige stikprøvekontroller af rengøringen efter DS/INSTA 800. Samtidig foretages hygiejnekontrol efter DS 2451-10 i de samme lokaler, der udtages til stikprøvekontrol.
Hos Aleris arbejder vi målrettet på at opretholde et rent og sikkert hospitalsmiljø, så du som patient kan fokusere på din behandling og trygt overlade rengøringen til os.
Fødevare - smiley ordningen
Fødevare - smiley ordningen
Aleris har glade smileys på alle deres hospitaler.
Siden 2001 har Fødevarestyrelsens kontrolrapporter været offentliggjort med angivelsen af et mere eller mindre smilende ansigt, som er let genkendeligt for forbrugeren. Smiley-ordningen har dermed været med til at skabe mere gennemsigtighed og tryghed for forbrugeren.
Download rapport
Tilsynsrapporter
Tilsynsrapporter
Herunder finder du Aleris tilsynsrapporter fra Styrelsen for Patientsikkerhed.
Rapporterne findes også på www.stps.dk
Ros og ris til Aleris
Hjælp os med at blive bedre. Vi sætter stor pris på at høre dine gode forslag samt ros og ris.
Aleris arbejder kontinuerligt med udvikling af kvaliteten for vores ydelser, service og fysiske rammer
I den proces er det vigtigt for os at opsamle erfaringer, idéer og ønsker fra patienter, pårørende og samarbejdspartnere.
Vi opfordrer derfor dig til at komme med ros og ris samt forslag til forbedringer både i relation til de fysiske rammer, vores service og selve patientbehandlingen.
Med venlig hilsen
Carsten Tollund
Kvalitets- og driftsdirektør
Ros og ris til Aleris
Hjælp os med at blive bedre. Vi sætter stor pris på at høre dine gode forslag samt ros og ris.
Aleris arbejder kontinuerligt med udvikling af kvaliteten for vores ydelser, service og fysiske rammer
I den proces er det vigtigt for os at opsamle erfaringer, idéer og ønsker fra patienter, pårørende og samarbejdspartnere.
Vi opfordrer derfor dig til at komme med ros og ris samt forslag til forbedringer både i relation til de fysiske rammer, vores service og selve patientbehandlingen.
Med venlig hilsen
Carsten Tollund
Kvalitets- og driftsdirektør