Aleris køber Teres Medical Group

Aleris har indgået aftale om køb af Teres Medical Group og styrker dermed sin position som en af Skandinaviens førende private sundheds- og omsorgsvirksomheder.

Teres Medical Group har 17 klinikker og privathospitaler i Skandinavien heraf 3 privathospitaler i Danmark. Med Teres får Aleris tilført erfaring, kompetencer og et bredere tilbud i høj kvalitet inden for forskellige kirurgiske specialer i Norge, Sverige og Danmark.

Sundheds- og omsorgsydelser i Skandinavien er blandt verdens bedste. Det er derfor med stor respekt og ydmyghed, at Teres og Aleris går sammen med målet om at bidrage til en styrkelse af sundheds- og omsorgsområdet i de tre lande. Der er behov for samarbejde og nytænkning for at få højeste kvalitet, bedste service til patienterne og mere ud af de samlede ressourcer i sundhedsvæsenet.

Vi er imponerede over Teres' dygtige medarbejdere og det solide og anerkendte fagmiljø, som de repræsenterer. Vi ser derfor med stolthed frem til at få dem med om bord, siger koncernchef i Aleris Liselott Kilaas.

Aleris og Teres vil sammen arbejde videre på at være en fleksibel samarbejdspartner for det offentlige og bidrage med innovation, investeringer, idéudveksling og sund konkurrence på vores nuværende og fremtidige markeder.

- Både Teres og Aleris har fokus på kvalitet, professionalisme og er kendt for at sætte patienten i centrum. Vi er i dag to veletablerede aktører inden for sundhedssektoren i Skandinavien. Vi ser frem til at blive en del af Aleris og fortsætte dette arbejde, siger koncernchef i Teres Åse Aulie Michelet.

Transaktionen bliver gennemført, når godkendelsen fra Konkurrencestyrelsen foreligger.

For yderligere information kontakt venligst:

Pressekoordinator Birgitte Hoffmann
Tlf. +45 2968 7665