Ofte stillede spørgsmål om online læge
Hvad kan jeg bruge online lægen til?
Hvad kan jeg bruge online lægen til?
Vores læger er speciallæger i almen medicin og kan hjælpe dig med bl.a.:
- Udslæt, sår og hudproblemer
- Øjenbetændelse, hoste, feber og forkølelse
- Mavepine, diarré og halsbetændelse
- Spørgsmål om medicin eller receptpligtig behandling
- Receptfornyelse eller vurdering af din nuværende medicin
- Symptomer under rejser – vurdering og rådgivning
Kan jeg bruge online læge i udlandet?
Kan jeg bruge online læge i udlandet?
Ja – det er en god idé. Du får rådgivning på dansk og kan få vurderet symptomer eller medicin, du har fået lokalt.
Kan jeg få en recept hos en online læge?
Kan jeg få en recept hos en online læge?
Ja, vores online læger kan udskrive recepter eller anbefale dig at kontakte nærmeste skadestue til en fysisk undersøgelse. Det vil altid være en individuel vurdering, som vores læger foretager, når de lægefagligt vurderer, om de kan udskrive recepter eller henvise dig videre til en fysisk undersøgelse.
Når lægen udskriver din recept, finder du den i appen “Medicinkortet” og kan hente medicinen på ethvert dansk apotek.
I udlandet skal du ofte have en fysisk recept med på apoteket, og det er kun din egen læge eller en lokal læge, der kan udstede det – ikke onlinelægen. I mange lande accepterer de dog, at du viser dem din recept i appen Medicinkortet, hvor al din receptpligtige medicin fremgår, også medicin fra onlinelægen. Vi anbefaler, at du downloader den, inden du rejser.
Hvordan adskiller Aleris’ online læge sig fra andre?
Hvordan adskiller Aleris’ online læge sig fra andre?
Vi tilbyder hurtig adgang, længere åbningstider og erfarne speciallæger i almen medicin. Du betaler kun, når du bruger os – ingen abonnement.
Er det sikkert at bruge en online læge?
Er det sikkert at bruge en online læge?
Ja. Alle konsultationer sker via sikker forbindelse, og lægerne er erfarne specialister i almen medicin.
Kan jeg bruge en online læge gratis?
Kan jeg bruge en online læge gratis?
Aleris tilbyder ikke gratis konsultation, men du betaler kun, når du bruger os. Vi har ikke bindende abonnementer.
Hvornår betaler jeg for konsultationen?
Hvornår betaler jeg for konsultationen?
Der opkræves først betaling, når konsultationen er gennemført. Såfremt der står en reservation på din konto, bliver beløbet således først opkrævet, når konsultationen er gennemført. Mobilepay sletter ikke aktiviteterne på deres app, så hold i stedet øje med din konto.
Hvad sker der, hvis jeg udebliver fra en booket konsultation?
Hvad sker der, hvis jeg udebliver fra en booket konsultation?
Hvis du udebliver fra en booket konsultation, som du selv skal betale for, bliver du opkrævet betaling.
Hvor kan jeg se min journal?
Hvor kan jeg se min journal?
Din journal fra onlinelæge eller online psykolog er synlig i appen samme dag som konsultationen afholdes. Alle andre journaler, fx fra speciallæger på hospitalet, kan du finde på Sundhed.dk hvis du giver samtykke til, at journalen må findes der.
Vi deler ikke din journal eller andre oplysninger om dig eller dit helbred, som du har givet os under konsultationen, med Sundhed.dk, pensions- eller forsikringsselskaber eller egen læge uden dit samtykke.
Hvad sker der ved dårlig forbindelse?
Hvad sker der ved dårlig forbindelse?
Der kan være risiko for, at forbindelsen undervejs mistes, fx ved dårligt netværk. Sker det, kan du klikke på knappen, hvor der står: "Blev forbindelsen afbrudt? Klik her". Den fører dig retur til videokonsultationen. Behandleren vil gøre det samme og har også mulighed for at kontakte dig på det telefonnummer, du har opgivet ved booking. Behandleren kan ringe fra hemmeligt nummer.
Hvad gør jeg, hvis jeg har tekniske problemer?
Hvad gør jeg, hvis jeg har tekniske problemer?
Får du problemer med videokonsultationen, brugen af appen eller andre tekniske problemer, kan du kontakte Aleris Support på helpdesk@aleris.dk.
Hvordan starter jeg en booket online konsultation?
Hvordan starter jeg en booket online konsultation?
I Aleris Online app'en kan se alle dine fremtidige aftaler under Mine aftaler.
Ca. 15 min før en videokonsultation får du mulighed for at starte videokonsultationen. Du kommer ind i et "venteværelse", og behandleren kan se, at du er klar. Når behandleren starter online konsultationen, skal du acceptere opkaldet for at komme igennem.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har spørgsmål?
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, hvis du har spørgsmål. Du kan finde den specifikke lokation og direkte telefonnummer på aleris.dk eller under Mine aftaler og i brevet i Indbakken.