Sådan kommer du i gang

Få hjælp af vores rådgivningscenter - Vi har ingen ventetid

Du får den bedste hjælp, hvis du er hos en psykolog, hvor du føler dig tryg, accepteret og forstået. Derfor starter vores psykologiske rådgivning allerede, når du ringer til vores rådgivningscenter. Sammen med dig hjælper vores rådgivere med at finde den psykolog, som passer bedst til din problemstilling. Passer kemien ikke mellem dig og den anbefalede psykolog, hjælper vi dig med at finde en anden.

Du bestemmer selv om samtaleforløbet skal foregå hjemme i sofaen, på et af Aleris-Hamlets hospitaler eller hos en psykolog i dit nærområde.

Læs mere om vores fleksible psykologrådgivning

Det er nemt et benytte Aleris-Hamlet

Det er en god idé at undersøge, om du kan få dit psykologforløb dækket via en sundhedsforsikring, en privat forsikring eller en arbejdsgiverbetalt ordning. Når du har en accept fra forsikringsselskabet, klarer vi alt det praktiske med betaling.

Er du ikke dækket af en sundhedsforsikring, kan du vælge selv at betale for et psykologforløb hos os.

Brug for akut hjælp? – Vi har ingen ventetid

Hvis du har brug for en akut tid, kan vi tilbyde personligt møde inden for 2 hverdage eller samtale på telefon/online inden for 1 hverdag.

Forløbets varighed

Psykologen vil normalt tage en indledende samtale og vurdere, hvordan du bedst kan hjælpes. Herefter tilrettelægger psykologen sammen med dig et forløb inden for de rammer, som din sundhedsforsikring giver, eller som du selv sætter. Det kan være alt fra en enkelt samtale til et længere samtaleforløb.

Skal du forberede dig på de enkelte samtaler?

Det kan være en god idé at gøre sig nogle tanker om, hvad det er, du vil have hjælp til, og evt. have et eksempel på situationer, hvor problemet opstår. Mellem samtalerne kan der forekomme hjemmeopgaver, hvis du ønsker det, og det er relevant for forløbet.

Læs mere om den gode samtale

Til toppen af siden