Kære borger i Aleris hjemmepleje Aarhus

Aarhusianerne vælger Aleris Omsorg

Aleris hjemmepleje i Aarhus ønsker at informere dig, der har valgt vores hjemmepleje om den aktuelle situation. 

Som de fleste af jer ved, gik Hjemmehjælpen Aarhus konkurs d. 8. maj. Det betyder, at 1.100 aarhusianske borgere mistede deres hjemmeplejeleverandør og skulle vælge ny leverandør. Status er nu godt 14 dage senere, at over 700 af de 1.100 borgere har valgt Aleris hjemmepleje og hver dag kommer flere nye borgere til.

Vi er naturligvis glade for og stolte over den tillid, som de mange nye borgere har vist os ved deres valg, men det betyder også at der i disse dage og i nogle uger frem vil være et stort pres på Aleris hjemmepleje. 

Over 700 nye borgere betyder en kolossal driftstilpasning på meget kort tid. Vi har behov for ansættelse af mange nye medarbejdere og har allerede afholdt tæt på 100 ansættelsessamtaler de seneste to uger.

Alle på kontoret arbejder på højtryk for at sikre alle borgere den hjælp, de er visiteret til. Desuden er kontoret i Aarhus tilført ekstra ressourcer fra hovedkontoret i København for at hjælpe. 

Vi er ikke på plads endnu og vi er desværre nødt til, at prioritere borgere med plejebehov, som har brug for daglig hjælp til personlig pleje. Det betyder at borgere, der er visiteret til praktisk hjælp som rengøring kan risikere, at skulle vente på hjælpen lidt endnu. 

Mange borgere bliver naturligt utrygge og forsøger at kontakte os. Telefonen er derfor også under et stort pres. Vi kan se, at der pt. er mellem 300 - 600 borgere, der ringer ind til os hver dag. Så mange opkald kan vi ikke modtage, og derfor vil mange også opleve at ringe forgæves. 

Er du visiteret til praktisk hjælp, er vores bedste råd at afvente opkald fra os. Vi ringer lige så snart vi kan sige, hvornår du modtager hjælp. Er du visiteret til personlig pleje er din hjælp planlagt allerede, men der kan forekomme ekstra ventetid på levering af hjælpen i disse dage. Til dig er vores bedste råd at afvente hjælpen og først tage kontakt til kontoret, hvis hjælpen er over en time forsinket. 

Generelt håber vi på jeres forståelse for denne helt exceptionelle situation. Vi skal gøre alt, hvad vi kan for, at I hurtigst muligt for den visiterede hjælp til den aftalte tid og leveret af en fast hjælper. 

Med ønsket om et godt samarbejde

Aleris hjemmepleje Aarhus

Til toppen af siden