Stor tilfredshed med behandlingen på Aleris
Aleris ligger over landsgennemsnittet i Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP) og kan være stolte af den service og kvalitet, vi leverer.
Resultater fra LUP 2021
Hvert år foretager det offentlige en landsdækkende undersøgelse af patientoplevelsen i forbindelse med besøg på landets hospitaler. Undersøgelsen vedrører kun offentligt henviste patienter.
Flotte placeringer til Aleris
I undersøgelsen fra 2021 er Aleris blevet målt i LUP-undersøgelsen, og resultaterne er gode! Hele 97% er tilfredse med deres indlæggelse, 97% er tilfredse med behandlingen og 99% mener, personalet er venligt og imødekommende. I alle tre parametre scorer Aleris højere end det gennemsnitlige landsresultat, som er hhv. 86%, 86% samt 95%.
Det flotte resultat stemmer i høj grad overens med Aleris kundeløfte om, at patienterne altid skal være velkomne og føle sig trygge hos os.
”Hos Aleris bestræber vi os på, at vores patienter altid skal føle sig velkomne og trygge hos os. Vi møder patienter i mange forskellige situationer, hvor de ofte er sårbare, og derfor er det vigtigt, at vi i mødet med den enkelte, formår at skabe tryghed og tillid. Det er derfor også et stort skulderklap, at 99% af patienterne netop oplever dette.”, siger Vivian Brix, Kvalitetschef hos Aleris.
Derudover oplever patienterne, at personalet involverede dem og deres pårørende i forløbet, hvilket skaber tryghed. Patienterne vurderer ligeledes, at de havde god mulighed for at komme i kontakt med Aleris, og at informationsniveauet var højt.
En henvist patient, Lone Selvig Wegner fortæller:
”I august 2020 fik jeg en stor knude på min hånd, og den gjorde ondt og var smertefuld. Jeg fik en henvisning fra min egen læge til Slagelse Sygehus, hvor jeg blev undersøgt. Slagelse Sygehus henviste mig videre til Håndcenteret hos Aleris Ringsted, hvor jeg fik en kikkertoperation. Min oplevelse har været rigtig god, og jeg har kun mødt smilende, søde og professionelle medarbejdere, der var imødekommende. To dage efter min operation blev jeg tilmed ringet op for at give en opfølgning. Det er omsorg og service, så man bliver glad helt ned i maven. I dag kan jeg gøre med min hånd, som jeg vil, og jeg har ingen begrænsninger.”
Derudover oplever patienterne, at personalet involverede dem og deres pårørende i forløbet, hvilket skaber tryghed. Patienterne vurderer ligeledes, at de havde god mulighed for at komme i kontakt med Aleris, og at informationsniveaet var højt.
Helt generelt scorer Aleris højere end det gennemsnitlige landsresultat. Det kan vi kun være stolte af.